Avantaje ale intrării în colectivitate. Implicarea comunității este benefică în toate domeniile vieții. Vedem impactul pe care îl are asupra forței de muncă și în cultura companiei, în școli, orașe și întreprinderi mici din întreaga lume. Poate că unul dintre cele mai bune exemple al modului profund în care influențează societatea este atunci când ne uităm la beneficiile implicării comunității în copilăria timpurie.
Cuprins:
Copiii cresc emoțional, intelectual și fizic atât prin relațiile lor, cât și prin interacțiunile din comunitate. Ar putea găsi această comunitate la școală sau acasă, la locul de joacă sau în curtea din spatele casei.
Pentru copii, implicarea comunității produce beneficii pe termen lung în viața lor. Le oferă un sentiment de apartenență și este crucială pentru construirea identității.
Asociația pentru Educație Națională afirmă că „întreaga comunitate are un rol esențial de jucat în creșterea și dezvoltarea tinerilor săi”. Se observă că părinții și membrii familiei joacă un rol vital în viața copilului, la fel și întreaga comunitate ca întreg.
Pentru a experimenta beneficiile implicării comunității, trebuie mai întâi să ne uităm la crearea comunității. De acolo se construiesc relațiile, stima de sine și fericirea copilului. I se oferă o bază pentru a înflori și a reuși.
Implicarea comunității transmite un mesaj puternic copiilor. Este unul care spune că ești important. Ești iubit. Tu aparții. Și este un mesaj care, odată cu el, deține puterea de a împuternici fiecare copil.
Comunitatea este definită ca „un sentiment de părtășie cu ceilalți, ca rezultat al împărtășirii atitudinilor, intereselor și obiectivelor comune”. Pentru copii, un sentiment de comunitate aduce conexiune atât cu mediul înconjurător, cât și cu indivizii din aceste împrejurimi – conectându-i și mai mult la locul lor unic în lume.
Să ne gândim la unul dintre cei mai simpli, dar în același timp complecși, generatori de comunități: sunetul.
Bebelușii intră în lume născuți ca ascultători naturali. Sunt obișnuiți cu zgomotele puternice care apar în jurul lor în uter. Ei pot auzi totul, de la bătăile inimii mamei lor până la natura liniștitoare a vocii ei. Potrivit parenting.com, bebelușii în uter primesc primele lecții în limba maternă și încep să „prindă ritmul și melodia vorbirii”.
Pe măsură ce cresc, copiii sunt familiarizați cu o gamă largă de alte sunete: claxonatul mașinilor, zgomotele fraților lor, picurarea apei din cadă sau din chiuvetă, cântecele de leagăn ale membrilor familiei. Mulți copii mici, colectiv, sunt interesați de un alt sunet profund: muzica.
Peisajul sonor și muzica, în esență, pot fi una dintre cele mai universale modalități de a crea o comunitate în rândul copiilor mici. Playthings.com discută că, deși profesorii din prima copilărie sunt intenționați în crearea mediilor fizice pentru copii, deseori trecem cu vederea peisajul sonor. „În primul rând”, afirmă ei, „trebuie să ne imaginăm sunetul ca un domeniu de învățare”. La fel ca atingerea și mirosul, sunetul este esențial pentru dezvoltarea unui copil mic și locul lor în comunitate.
„În al doilea rând”, spun ei, „trebuie să creăm încredere pentru a prezenta sunetul și muzica, astfel încât să putem sprijini învățarea.” Articolul discută în continuare importanța comunității adulților ca facilitatori pentru a-i ajuta pe copii să-și facă descoperirile.
Fie în muzică, fie în alt mod (citit, pictură, plimbări în natură, consumul de alimente noi) inspirarea setei de descoperire în rândul copiilor și aducerea lor împreună ca o comunitate pentru o experiență comună le permite să se unească și să-și solidifice sentimentul de apartenență și identitate.
Copiii cresc în contextul comunității lor. Pe măsură ce se dezvoltă în mediile lor comunitare mai mici (un cerc de muzică, un curs de artă, un colț de lectură), ei încep să înțeleagă societatea în ansamblu – ce acțiuni funcționează și ce nu funcționează, ce valori, sensibilități și dorințe împărtășim. Crearea unei comunități locale în copilăria timpurie devine fundația de susținere, pozitivă și înălțătoare a vieții unui copil. Îi ajută să învețe despre ei înșiși. Îi ajută să învețe cum să facă față provocărilor, să dezvolte cunoștințe și să prospere.
În cadrul comunităților, copiilor li se oferă oportunitatea de a construi relații care să le susțină dezvoltarea emoțională și fizică și să-i ajute să aibă succes în viață.
Frumusețea participării la crearea unei comunități este că aceste evenimente și experiențe conduc în cele din urmă la construirea de relații profunde. Aceste relații trebuie să devină parte din experiența de zi cu zi a copilului și trebuie să fie hrănite constant în timp.
Pentru copii, aceste relații pot fi foarte diferite și pot influența în propriile moduri unice. Poate că pentru unii, educator este un bunic la a cărui casă se aventurează de câteva ori pe săptămână, în timp ce un părinte este la serviciu. În acea relație, ei încep să aprecieze și să recunoască un ritm de viață mai lent. S-ar putea să meargă în grădină și să petreacă după-amiaza îngrijind căpșuni și roșii. Ei ar putea petrece dimineața făcând prăjituri în bucătărie, învățând cum să măsoare făina și zahărul și găsind răbdare în procesul de coacere.
Educator este și un părinte resursă cu care un copil „se leagă” prin dragostea lor reciprocă pentru basmele frumos ilustrate sau frunzele colorate diferit, în timp ce se joacă afară. Ar putea fi un mentor mai în vârstă, care îi duce pe terenul de sport în fiecare dimineață, astfel încât să poată arunca la coș.În fiecare zi copiii învață mai mult decât cu o zi înainte.
Aceste relații sunt generaționale și în ele, copiii încep să descopere diferențele dintre relații — ce este un bunic, ce este un frate, ce este un unchi, un văr, un prieten și cum se leagă aceste relații de propria lor identitate.
Într-un articol privind practicile bazate pe dovezi pentru învățarea timpurie de la Universitatea Colorado din Denver, Gail E. Joseph, Ph.D. și Phillip S. Strain, Ph.D. afirmă: „Construirea relațiilor pozitive cu copiii mici este o sarcină esențială și o componentă fundamentală a unei bune predări.” Copiii cresc, spun ei, în contextul unor relații apropiate și de încredere – relații care oferă dragoste, siguranță, îngrijire și interacțiuni receptive.
Cu aceste tipuri de relații, copiii sunt mai capabili să înțeleagă și să coopereze.
„Pentru ca adulții să construiască relații pozitive semnificative cu copiii”, scriu Joseph și Strain, „este esențial să obținem o înțelegere aprofundată a preferințelor, intereselor, background-ului și culturii copiilor”.
Ceea ce este incredibil la relația dintre copii și adulți este că aceste preferințe, interese, medii și culturi nu trebuie să fie aceleași. Adesea, ca adulți, gravităm spre indivizi cu interese similare. Îi place să facă surf? Practică yoga? Sunt interesați de mâncarea italiană, ca și mine, sau preferă mâncarea indiană?
Copiii sunt curioși în mod natural. Ei sunt într-o căutare constantă pentru a descoperi noi informații și noi jocuri. Vor să știe unde este cel mai adânc ocean, cum se ridică pâinea așa în cuptor, de ce ochii lor ar putea fi de altă culoare decât ai tăi. Sunt fascinați de diferențele noastre.
Dezvoltarea unei relații pozitive și construirea încrederii pot fi procese de lungă durată. După cum spun Joseph și Strain, este similar cu a face depozite într-o pușculiță. Când îngrijitorii și profesorii lucrează pentru a construi relația, este ca și cum ar „face un depozit” în pușculița relației copilului. Când adulții „pun pretenții, sâcâie sau îi critică pe copii, este ca și cum aceștia își retrag o relație”.
În funcție de experiența anterioară a copilului cu pușculița de relație, acesta poate avea nevoie de depozite mai mult sau mai puțin pozitive pentru a construi fundația încrederii și iubirii. Și dacă acesta este cazul, dacă un copil a avut mai multe depozite „negative” decât depozite „pozitive”, adulții pot descoperi că acești copii au un comportament mai dificil. Ei pot întreprinde acțiunice pot fi pot fi perturbatoare, agresive și greu de tratat, ceea ce ne poate face să ne enervăm sau să ridicăm vocea.
Dar, așa cum evidențiază autorii, „înșiși copiii cu care ni se pare cel mai greu să construim relații sunt cei care au cel mai mult nevoie de relații pozitive cu adulții”.
Este adevărat că construirea relațiilor va fi simplă cu unii copii și dificilă cu alții. Este nevoie de angajament consecvent și multă dragoste. Dar, din fericire, pentru adulți, este incredibil de îmbucurător. Ne permite, în felul nostru, să învățăm și să creștem prin cinste, jocuri, îmbrățișări, povești, conversații și recunoaștere și apreciere unul pentru celălalt.
Pentru copii, construirea de relații cu ceilalți devine proeminentă în relația pe care o construiesc cu ei înșiși. Ar trebui să fie plină de înțelegere, iubire și încredere.
Copiii cu o stimă de sine ridicată și o imagine de sine pozitivă se simt capabili, acceptați și încurajați. Parents.com afirmă că „un sentiment pozitiv de sine este unul dintre cele mai mari daruri pe care le poți oferi copilului tău” și îl ajută să se „dezvolte în oameni fericiți și productivi”.
La nivel de comunitate – fie că suntem mentor, profesor, părinte, mătușă, naș, părinte adoptiv, frate – ni se oferă posibilitatea de a crește stima de sine a unui copil și de a-l ajuta să-l pregătim pentru un succes și cale revigorantă înainte.
„Oferă-le opțiuni”, scrie în continuare autorul Kristen Finello de la parents.com. Alegerile îi ajută pe copii să se simtă împuterniciți. La micul dejun, lăsați-i să aleagă între ouă, clătite, pâine prăjită sau iaurt. Implementând puterea de luare a deciziilor de la început, copiii vor fi mai capabili și pregătiți să facă față unor alegeri mai dificile pe viitor.
„Nu face totul pentru el”, scrie ea. Aveți răbdare și permiteți copilului să-și dea seama singur. Acest lucru poate fi la fel de simplu ca să-i lași să-și lege șireturile. Sigur, poate dura mai mult pentru a se încălța și a ieși pe ușă. Dar dacă aveți timp, lăsați-i să facă față provocării, să învețe abilitățile și să se dezvolte prin aceasta.
„Să știe că nimeni nu este perfect”, spune Finello. Nimeni nu este perfect. Și nimeni nu se așteaptă ca altcineva să fie perfect. Cu toții facem greșeli. Învățăm cu toții. Cu toții creștem. De fapt, aceasta este una dintre cele mai mari plăceri ale vieții, să ne vedem cum ne schimbăm și devenim cine vrem să fim. Când un copil face o greșeală, încercați să nu reacționați cu dezamăgire. În schimb, întreabă ce a învățat din asta.
Când copiii se simt atât acceptați, cât și înțeleși de adulți, încep și ei să se accepte pe ei înșiși. Această întărire pozitivă se transferă în comportamentele lor și poate produce o viață întreagă de fericire și putere. Există o corelație incredibil de puternică între modul în care copiii se simt și modul în care acţionează – la fel, de asemenea, pentru adult. Prin urmare, dacă ne abordăm cu încredere pe noi înșine și comunitatea noastră, suntem mai bine pregătiți pentru a insufla același tip de încredere copiilor.
Indiferent dacă vă abordați propria conexiune cu implicarea în comunitate și dezvoltarea copiilor din punctul de vedere al unui părinte, al unui tutore, al unui prieten, al unui bunic, al unui profesor – fiecare punct de conexiune face diferența. Fiecare punct care este conectat ne conduce la o societate mai puternică, mai sănătoasă, mai fericită și mai bine rotunjită în ansamblu. Fiecare impact pozitiv care se face pe locul de joacă, în grădiniță, la școală, în centrul comunitar, duce la o schimbare și o influență asupra întregii noastre societăți.
Dacă punem munca și inima la nivel de comunitate pentru copiii noștri, lucrăm pentru a le oferi fundația pentru un viitor mai bun. Copiii au ocazia de a învăța, de a crește și de a atinge măreția și fericirea prin comunitatea lor.
Să lucrăm împreună pentru a unifica, a implica și a construi aceste conexiuni în întreaga lume – o comunitate, un copil, la un moment dat.
Gemenele lui Mihai Morar au împlinit 16 ani. Mara și Cezara sunt în plină adolescență,…
Inovații și tratamente în medicina modernă: fertilizarea in vitro și managementul endometriozei. Într-o lume unde…
Din culisele unei familii numeroase. Șase copii și o mămică celebră - interviu cu Anca…
Fiica lui Mihai Găinușă a împlinit 19 ani. Mihai Găinușă, cunoscut pentru cariera sa în…
Familia Regală s-a mărit! Augustus Mihai de România, cel mai nou membru, este nepotul Principesei…
Picnic în familie by Social Moms – ediția de Halloween. Picnic în Familie, eveniment organizat…