O campanie din Londra, Marea Britanie, a prezentat printr-o serie de fotografii efectele sarcinii si ale nasterii asupra corpului femeilor. Scopul campaniei „Mothercare’s Body Proud Mum” a fost sa prezinte o parte a maternitatii care este rareori prezentata in media.
Campania consta in 10 fotografii, neretusate, in care mamele, in lenjerie intima, isi tin in brate bebelusii. Vergeturile, pielea lasata, semnele operatiilor si alte efecte fizice ale sarcinii si ale nasterii sunt prezentate in toata splendoarea.
Fotografiile au aparut pe LCD-urile din statiile de metrou londoneze. Liz Day, consultant in parenting pentru Mothercare, a declarat pentru CNN ca prin aceasta campanie se doreste „celebrarea faptului ca femeile sunt diferite, chiar daca acest lucru nu este vizibil de cele mai multe ori in publicitate si fotografii”.
Campania a avut si o componenta online. Povestile mamicilor au fost raspandite prin intermediul platformelor de socializare. Tesha, una dintre mamicile care a acceptat sa pozeze pentru campanie, a declarat ca la 26 de saptamani dupa nastere se simtea „devastata” si „rusinata” de corpul sau.
A invatat totusi sa se accepte. „Invat ca aceasta sunt noua eu. Vergeturile nu vor pleca nicaieri, nici cicatricile. Ele imi vor aminti mereu ca datorita lor il am alaturi pe fiul meu”.
Kesia, fotografiata la 17 saptamani dupa ce-a nascut, a declarat: „Am stiut dintotdeauna ca corpul meu va arata diferit dupa nastere, insa nu ma asteptam sa-mi ia atat de mult timp sa ma obisnuiesc cu noua eu.
Am acceptat sa fac parte din campanie pentru a demonstra altor femei ca este absolut normal sa arati asa dupa ce nasti. Am vrut sa evidentiez faptul ca bebelusul este mult mai important decat semnele cu care te alegi dupa nastere”.
„Am vrut sa imaginile sa fie autentice si sincere – si am vrut sa aratam diversitatea maternitatii. Sunt foarte multe tipuri de corpuri marginalizate, care nu apar in campaniile media”, a declarat pentru CNN Sophie Mayanne, fotograful campaniei Mothercare.
In 2017, Sophie Mayanne a anuntat ca nu va mai modifica fotografiile pentru ca pielea sau corpurile modelelor sa arate perfect. Decizia fotografului a fost luata dupa ce a vorbit cu un model despre sanatate si efectele scaderii in greutate.
„Cand eram noua in aceasta industrie obisnuiam sa modific fotografiile, la fel cum o faceau si ceilalti fotografi, insa am renuntat la aceasta practica in momentul in care am realizat ca munca mea contibuie la promovarea unei imagini false despre corpul omenesc.
Este foarte important intr-o reclama sa vezi o femeie zambind, simtindu-se bine in propria piele. Asta se observa in imaginile din aceasta campanie, iar bucuria mamelor este si ea evidenta”, a mai adaugat Sophie Mayanne.