Efectele bullying-ului. Un baietel de 9 ani plange si spune ca vrea sa moara. O mama din Brisbane, Australia, a facut public un video in care fiul sau de 9 ani plange si spune ca vrea sa moara dupa ce a fost jignit de colegi la scoala.
Cuprins:
Yarraka Bayles sustine ca baiatul ei este umilit in mod constant de catre colegi. Facand publice imaginile, femeia vrea sa traga un semnal de alarma asupra efectelor devastatoare ale bullying-ului.
Quaden, in varsta de 9 ani, s-a nascut cu acondroplazie, o tulburare genetica al carui rezultat este nanismul. Persoanele diagnosticate cu aceasta afectiune au bratele si picioarele scurte, in timp ce torsul este de lungime normala. Acondroplazia se datoreaza unei mutatii a genei receptorului 3 al factorului de crestere a fibroblastului (FGFR3).
Din cauza dizabilitatii sale, a felului in care arata, baietelul de 9 ani a devenit bataia de joc a colegilor de la scoala. „Tocmai mi-am luat fiul de la scoala dupa un episod de bullying. Am sunat directorul scolii, dar vreau sa oamenii (parinti, educatori, invatatori, profesori) sa stie care sunt efectele bullying-ului. Uitati-va ce face bullying-ul unui copil!”, a spus furioasa, dar si indurerata, Yarraka Bayles.
Efectele bullying-ului. Un baietel de 9 ani plange si spune ca vrea sa moara
Bayles a declarat ca in momentul in care a ajuns la scoala, mai multe eleve isi bateau joc de el, il mangaiau pe cap pe fiul ei, cum mangai un catel. Femeia a explicat ca a decis sa faca public video-ul intrucat bullying-ul constant asupra lui Quaden l-a facut sa incerce de mai multe ori sa-si puna capat zilelor.
Prima incercare de sinucidere a fost la 6 ani, dupa ce bunicul lui a murit. „Este vorba despre un bullying constant, despre porecle, despre scoaterea in evidenta a dizabilitatii de care sufera… asa ca acum am un copil care vrea sa se sinucida, un copil care s-a saturat ca in fiecare zi sa fie victima bullying-ului. Simt ca dau gres ca parinte. Simt ca sistemul educational nu este cum ar trebui”, a adaugat mamica.
Bayles considera ca parintii si sistemul de invatamant ar trebui sa acorde o mai mare atentie informatiilor despre dizabilitate. Copiii ar trebui sa stie mai multe despre boli, despre felul in care aceastea modifica fizicul si nu numai. „Asta ar rezolva multe probleme. In acest fel, copiii cu dizabilitati ar fi mai protejati si s-au simti mai in siguranta.”
Dupa acest incident, Quaden a fost retras de la scoala, iar mama se gandeste la un sistem de home schooling. Video-ul a adunat peste 6 milioane de vizualizari si 140.000 de share-uri in doar cateva ore.
Mama sustine ca va face publice mai multe astfel de video-uri. Femeia spera ca impartasind greutatile cu care se confrunta fiul sau, vor fi luate masuri si ceva se va schimba in sistem.
La sfarsitul anului 2019, legea care interzice bullying-ul in scoli a intrat in vigoare in Romania
„În unităţile de învăţământ şi în toate spaţiile destinate educaţiei şi formării profesionale sunt interzise comportamentele care constau în violenţa psihologică – bullying.
Potrivit legii, bullying-ul (violenţa psihologică) poate fi definit ca: „acţiunea sau seria de acţiuni fizice, verbale, relaţionale şi/sau cibernetice, într-un context social dificil de evitat, săvârşite cu intenţie, care implică un dezechilibru de putere, au drept consecinţă atingerea demnităţii ori crearea unei atmosfere de intimidare, ostile, degradante, umilitoare sau ofensatoare, îndreptate împotriva unei persoane sau grup de persoane şi vizează aspecte de discriminare şi excludere socială, care pot fi legate de apartenenţa la o anumită rasă, naţionalitate, etnie, religie, categorie socială sau la o categorie defavorizată ori de convingerile, sexul sau orientarea sexuală, caracteristicile personale, acţiune sau serie de acţiuni, comportamente ce se desfăşoară în unităţile de învăţământ şi în toate spaţiile destinate educaţiei şi formării profesionale”.