Învățătoarea eroină din Mehedinți. A dus o tabletă acasă fiecărui elev din clasă. Școala online a fost posibilă și pentru copiii din comuna Eșelnița, județul Mehedinți, mulțumită eforturilor depuse de învățătoarea Elisabeta Păcuraru.
Cuprins:
În luna martie, atunci când clasele s-au închis, iar școala online, de acasă, a început să devină singura alternativă, comunicarea dintre învățătoare și elevii ei era, practic, imposibilă.
Din 21 de copii, unii nu aveau nici măcar telefoane proprii. Cât despre accesul la noile tehnologii, un singur copil din toată clasa avea tabletă acasă.
Astăzi, toți elevii din clasa a II-a de la școala din comuna Eșelnița, județul Mehedinți, au tablete conectate la internet și pot participa la cursurile online.
Învățătoarea Elisabeta Păcuraru, eroina copiilor din Eșelnița
Învățătoarea a reușit să se mobilizeze și să facă rost de fondurile necesare achiziționării de tablete electronice pentru elevii ei, astfel încât școala online să devină o realitate și la ei în comună.
Mai întâi, a aplicat în cadrul inițiativei ”Reacție pentru educație” pentru a le obține. A reușit să ia o parte din ceea ce avea nevoie, iar pentru cealaltă parte, cu ajutorul unei cunoștințe, a inițiat o strângere de fonduri și le-a cumpărat, potrivit sparknews.ro.
Învățătoarea eroină din Mehedinți. A dus o tabletă acasă fiecărui elev din clasă
Mai bine de jumătate dintre elevii din clasa Elisabetei Păcuraru provin din familii defavorizate.
Prima tabletă a ajuns la un băiețel. În casa lor, doar bunica are un telefon extrem de vechi, fără date mobile.
”Aici ce este? Ceva dulce?” a întrebat copilul. ”Când a deschis cutia, a țipat efectiv… Așa de încântat era. Aproape plângea de bucurie”, povestește Elisabeta Păcuraru.
Școala online pentru elevii defavorizați. Copiii și-au primit tableta acasă
Surpriza a continuat și pentru restul elevilor. Învățătoarea a mers la fiecare elev acasă pentru a le da tabletele, ocazie cu care le-a explicat cum funcționeză și cum să se conecteze.
”Nu le-am dat așa, să mă duc la poartă și să plec. Am stat la fiecare, am lucrat cu el pe tabletă, i-am făcut cont de Facebook, ID de Messenger, l-am introdus în grup și am luat și familia și i-am învățat cu Zoom-ul pentru că nu știau ce este aia, cum să se conecteze. Era greu. Nici eu nu știam la început ce este Zoom-ul, să vă spun drept, am fost pământ de flori, cum se spune pe aici”, mărturisește Elisabeta Păcuraru.
Mai bine de jumătate dintre copiii din clasa învățătoarei provin din familii sărace, iar 13 copii sunt romi.
În urma discuțiilor cu părinții, a ajuns la concluzia că dintre toți cei 21 de copii, doar un elev avea tabletă, opt nu aveau deloc internet acasă, unii nu dispuneau nici de telefon, în timp ce alții puteau folosi telefoanele părinților, în funcție de cum aceștia erau acasă.
”În Săptămâna Școala Altfel, în care au fost activități creative, mai relaxate, fiecare a lucrat cum a putut. Am creat atunci un grup nou de Messenger, unde am adăugat și părinții, ca să pot lucra cu copiii. Așa a început: cu pași grei, mișcându-ne în nesiguranță, până când am zis că trebuie să fac rost de niște tablete care să aibă și internet”, a mai spus Elisabeta Păcuraru.