Spitalul din Timisoara: cei mai multi pacienti vindecati. Ce fac diferit medicii in lupta impotriva COVID-19. Spitalul de Boli Infectioase „Victor Babes” din Timisoara. Aici a avut loc cea mai mare rata de succes in randul pacientilor diagnosticati pozitivi cu COVID-19.
Cuprins:
Mai exact, din 54 de oameni pozitivi, 51 au reusit sa plece sanatosi acasa.
Printre pacientii de aici s-a numarat si Florin Oancea, primarul orasului Deva, impreuna cu fiica lui.
„Ni se bătea în geam și ne anunțau că, alături de micul dejun, avem și acea tabletă. Când am luat tableta, am văzut că lângă era o hârtie și era impresionant. Mi-au dat și lacrimile.
Scria: „Chiar dacă nu ne vedeți, să știți că suntem aproape de dumneavoastră și orice problemă veți avea, nu ezitați să sunați la numărul de telefon. Impresionat,” a povestit edilul orasului Deva, pentru Stirile ProTv.
Intre timp, Florin Oancea si fiica lui au fost externati si s-au intors la Deva.
Spitalul din Timisoara: cei mai multi pacienti vindecati. Medicii din Timisoara, solicitati de straini pentru schema de tratament eficienta
Spitalul de Boli Infectioase din Timisoara a devenit centrul din Romania cu cea mai mare rata de pacienti vindecati de COVID-19.
Medicul specialist Virgil Musta, seful Sectiei de Boli Infectioase, este cel care se ocupa de tratament.
Medicul sustine ca foloseste o schema diferita fata de celelalte centre din tara. Aceasta politica terapeutica a stabilita tocmai pentru a putea fi testate mai multe forme de tratament, iar la final, sa fie gasit cel mai eficient.
La spitalul din Timisoara, echipa medicala a stabilit administrarea unei singure tablete pe zi, care contine doua substante antivirale.
„Atâta timp cât nu este un protocol național, fiecare centru își stabilește propriul protocol. Se folosește o tabletă care conține două substanțe antivirale. Nu este nici foarte complicat.
Primesc telefoane de peste tot, și din străinătate. Chiar acum am primit un telefon din Elveția care ne solicită să le spunem protocolul nostru, că s-a auzit peste tot că avem niște rezultate foarte, foarte bune,” a declarat Virgil Musta.
Succesul se mai datoreaza si faptului ca in spital exista reguli foarte stricte.
In fiecare sectie au fost montate filtre de decontaminare. Cadrele medicale, care petrec chiar si foarte putin timp langa un pacient, poarta combinezoane, masti, manusi si ochelari de protectie.
Vezi si: Fetita de 2 luni, conectata la ventilator, dupa ce a fost diagnosticata cu COVID-19 | Demamici.ro
Principalele declarații ale medicului Virgil Musta, seful Sectiei de Boli Infectioase din Timisoara:
- Secretul oamenilor vindecați din Timișoara este și conjunctura favorabilă și seriozitatea colectivului de medici și asistente, care participă la tratarea acestor pacienți.
- Marea majoritate a acestor pacienți au fost tineri, unii dintre ei asimptomatici, fără patologii asociate, ceea ce ne-a permis ca tratamentul administrat să fie eficient și după două, trei, cinci zile de tratament să obținem două teste negative și să externăm pacienții. Am luat totuși măsura de precauție să rămână în autoizolare la domiciliu timp de 14 zile cu repetarea acestor teste la 12 și 14 zile.
- Schema de tratament face parte din protocolul național, pe care l-am analizat împreună cu Adrian Streinu-Cercel, managerul Institutului „Matei Balş” și o parte a acestui protocol am hotărât să fie folosit în clinica noastră. Între posibilitățile terapeutice prevăzute în protocolul național, noi am ales o anumită posibilitate, care prevede un tratament cu o singură tabletă, ceea ce permite o foarte bună complianță a pacienților și până acum, aparent, cu rezultate foarte bune.
- În primul rând, este important, noi ca personal să fim protejați și avem reguli foarte clare, circuite foarte clare și echipamente de protecție. Riscul scade cu cât contactul cu pacienții este mai scurt. Mergem o dată pe zi la vizită, după care doar dacă este necesar. Am vrut să le facem cunoscut acest lucru pacienților, pentru că au tendința să creadă că sunt lăsați în izolare, fără ca cineva să aibă grijă de ei. În plus, am hotărât să le trimitem bilețele și să ii înștiințăm că orice problemă au ne pot contacta telefonic.
Citeste continuarea articolului pe stirileprotv.ro.